شروع تولید و مونتاژ مجموعه بوستر مستر مجهز به سیستم ترمز کمکی (BA) در شرکت طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزارآلات سایپا (سمتکو)

شروع تولید و مونتاژ مجموعه بوستر مستر مجهز به سیستم ترمز کمکی (BA) در شرکت طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزارآلات سایپا (سمتکو)

امیرحسین علیزاده مدیرعامل سمتکو با اشاره به توانایی شرکت سمتکو در خصوص طراحی، تولید و مونتاژ انواع مجموعه های فوق ایمنی در زمینه سیستم ترمز خودرویی اظهار داشت:
امروز مفتخر هستیم اعلام کنیم که در نیمه دوم سالِ مزین به نام « دانش بنیان » و در حرکتی بزرگ، شرکت سمتکو با توجه به اهداف کیفی و پایداری در بازار رقابتی موفق به راه اندازی و تولید مجموعه بوستر مستر Brake Assist (سیستم ترمز کمکی) برای اولین بار در گروه خودروسازی سایپا شده است.

رونمایی از این محصول طی مراسمی در دومین روز برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت خودرو و قطعات وابسته با حضور مدیرعامل محترم گروه خودروسازی سایپا جناب آقای مهندس تیموری و اعضاء محترم هیئت مدیره سایپا، جناب آقای مهندس ناصری مدیرعامل محترم شرکت مگاموتور و جمعی از معاونین و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا و نمایندگان محترم مجلس و هیئت همراه در محل نمایشگاه و غرفه شرکت سمتکو به عمل آمد.
این نوع محصول علاوه بر بروز بودن و رفع نیازهای آتی صنایع خودروسازی، گامی بسیار بلند و پایدار در راستای افزایش کیفیت محصولات تولید داخل خواهد بود. مجموعه بوستر مستر بریک اسیست یک سیستم ایمنی مکانیکی میباشد که در شرایط و لحظات بحرانی به کمک راننده آمده و احتمال بروز حادثه و به تبع آن خسارات جانی و مالی را کاهش میدهد.
با توجه و استناد به تحقیقات به عمل آمده در صنعت خودروسازی در بیش از ۹۰ درصد مواقع و لحظات حساس بدلیل استرس و تنش لحظه ای وارده به راننده عمل ترمزگیری به صورت کامل انجام نشده و باعث بروز حوادث و خسارات جبران ناپذیر میشود. سیستم ترمز کمکی در این لحظات به کمک راننده آمده و با تشخیص حالت اضطرار عمل ترمزگیری را تکمیل میکند.
سیستم ترمز کمکی زمانیکه میزان فشار وارده به پدال ترمز از یک حد مشخصی که قبلاً تعیین شده بیشتر باشد، فعال شده و از طریق یک سیستم مکانیکی قفل کننده، عمل ترمزگیری را ادامه میدهد. این سیستم کمکی ترمز خصوصاً برای افراد با تجربه و مهارت پایین بسیار موثر و تاثیرگذار بوده و عدم خونسردی و تسلط راننده در لحظه اضطرار را تا حد زیادی پوشش میدهد. طبق بررسیهای صورت گرفته بکارگیری سیستم ترمز کمکی طول خط ترمز را تا ۴۵ درصد کاهش میدهد.

مدیرعامل سمتکو با بیان اینکه توسعه محصولات شرکت در دستور کار ما قرار دارد اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای مهم این شرکت، در زمینه تولید و مونتاژ مجموعه فوق ایمنی بوستر مستر خودرو میباشد که توانسته گامهای بسیار بزرگ و موثری در راستای افزایش کیفیت و ایمنی خودرو بردارد. در همین راستا و در سال جاری علاوه بر افزایش آمار تولید توانسته است با شروع تولید بوستر مستر طرح جدید موسوم به طرح Pet گامی بسیار مهم در افزایش دوام و کیفیت محصول خود بردارد، در محصول جدید بکارگیری پیستون قدرت با جنس و طرح متفاوت باعث افزایش ایمنی، عمر و اطمینان مجموعه بوستر مستر شده است.
علیزاده در ادامه عنوان نمود: شرکت طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزارآلات سایپا (سمتکو)، به عنوان بزرگترین و تخصصی ترین زیرمجموعه ترمزسازی گروه سایپا یکی از پیشتازان عرصه طراحی و سازنده انواع مجموعه های فوق ایمنی در زمینه سیستم ترمز خودرویی میباشد. این شرکت برای مهندسی، تولید و مونتاژ و تست انواع کالیپر ترمز و مجموعه بوستر مستر از آمادگی فنی و تولید بالایی برخوردار میباشد و در حال حاضر طیف گسترده ای از انواع کالیپرهای ترمز و مجموعه بوستر مستر در این شرکت تولید میشود، محصولاتی نظیر کالیپر خودروی تیبا، شاهین، پراید، وانت نیسان، پژو۴۰۵ ، آفرود ارس و مجموعه مستر بوستر خانواده تیبا در حال حاضر در این شرکت تولید میشوند. پروژه های کالیپر عقب ارس، کالیپر عقب شاهین ، P90 و مستر بوستر نیسان و چانگان نیز در جریان است.

ا