اخذ گواهینامه استاندارد ISO/IEC 17025 آزمایشگاه مترولوژی و کالیبراسیون شرکت سمتکو

اخذ گواهینامه استاندارد ISO/IEC 17025 آزمایشگاه مترولوژی و کالیبراسیون شرکت سمتکو

پیام مدیر عامل محترم شرکت سمتکو در خصوص اخذ گواهینامه استاندارد ISO/IEC 17025 آزمایشگاه مترولوژی و کالیبراسیون

 

 

 

 

 

 

 

 

بنام خداوند متعال

 

 اخذ گواهینامه استاندارد ISO/IEC 17025 آزمایشگاه مترولوژی و کالیبراسیون شرکت سمتکو

 

با استعانت از الطاف و توجهات خاصه خداوند متعال و ظلّ رهنمودهای داهیانه رهبری معظّم انقلاب در سال “مهار تورم و رشد تولید” و با تلاش و مساعی شبانه روزی و بی وقفه همکاران ارجمندم در شرکت سمتکو اعم از مهندسین، مدیران و کارگران خدوم و شریف مجموعه و به موازات حمایتها و مساعدتهای همیشه و خاصه گروه خودروسازی سایپا و شرکت مگاموتور و مدیران ارزنده آن مجموعه، با نهایت افتخار به اطلاع عموم صاحبان صنایع، کارخانجات و مجموعه های تولیدی صنعتی در جای جای میهن عزیز اسلامی می رساند:

آزمایشگاه مترولوژی و کالیبراسیون شرکت سمتکو با تکیه بر توان داخلی و با تلاش تیم مجرب و فنی، پس از طراحی و اجرای کامل سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه براساس الزامات استاندارد بین المللی ۱۷۰۲۵ ویرایش ۲۰۱۷، در اردیبهشت ماه امسال مورد ارزیابی توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران قرار گرفته و نهایتا در آذر ماه توسط کمیته مربوطه مورد تصویب و گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه را دریافت نمود و هم اکنون تنها گیج ساز زیرمجموعه شرکتهای گروه های خودروسازی می باشد که قادر است محصولات خود را همراه با گواهینامه معتبر ۱۷۰۲۵ ارائه نموده و امکان ارائه خدمات در کل کشور را دارا می باشد.

شرکت طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزارآلات سایپا (سمتکو) در سال ۱۳۵۴ با عنوان مرکز تحقیقات صنایع سنگین در شهر تبریز با هدف انجام فعالیت های تحقیقاتی و مشاوره ای در زمینه های طراحی و ساخت تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز شرکت های زیر مجموعه وزارت صنایع سنگین بنا نهاده شده و از سال ۱۳۷۹ گستره فعالیت های این شرکت به حوزه سیستم های ترمز در صنعت خودروسازی کشور افزایش یافته و این شرکت با تکیه بر بالای ۲۵ سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی گیج و سیستم های ترمز، با برخورداری از دستگاه های منحصر به فرد و مجهزبودن به آزمایشگاه کالیبراسیون ابعادی و آزمون با مجوز رسمی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در استان آذربایجان شرقی، در زمینه طراحی و ساخت انواع: سیستم های ترمز، گیجهای استاندارد، فیکسچر های کنترلی، تجهیزات تست عملکردی آزمایشگاهی، جیگ و فیکسچرهای ماشینکاری فعالیت دارد. این شرکت هم اکنون دارای سیستم مدیریت کیفیت منطبق با استانداردهای ISO9001:2015 و IATF 16949:2016 می باشد.

استاندارد ISO/IEC 17025 الزامات عمومی برای احراز صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است. در ارزیابی این استاندارد، آزمایشگاه از نظر فنی و مدیریتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ارزیابی فنی وجود روش‌های آزمون به‌روز و معتبر، سوابق تصدیق و صحه‌گذاری روش‌های آزمون، نحوه محاسبه عدم قطعیت نتایج حاصل از آزمون، مهارت کارکنان، تأسیسات و شرایط محیطی مناسب، کفایت تجهیزات و قابلیت ردیابی کالیبراسیون آن‌ها و… مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از نظر مدیریتی نیز استقلال، التزام به رازداری و حفظ محرمانگی اطلاعات آزمایشگاه، وجود ساختار مناسب، در دسترس بودن منابع موردنیاز و کنترل مستندات و سوابق و… در آزمایشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در خاتمه ضمن قدردانی مجدد از همه همراهی های ارزنده یکایک دست اندرکاران، با کمال امتنان اشعار می دارد این شرکت و آزمایشگاه مترولوژی و کالیبراسیون آن، آمادگی ارائه خدمات فوق را در مجموعه گروه خودروسازی سایپا و خارج از گروه نیز دارا می باشد.

 

و من الله التوفیق

صمداله شکری

مدیر عامل شرکت سمتکو