بوسترمستر سیستم ترمز خودروهای خانواده تیبا
عملکرد بوستر :

بوستر یا تقویت کننده ترمز از سری اجزای مهمی است که در خودرو استفاده می شود و نقش کلیدی در تامین امنیت سرنشینان دارد. این قطعه نیروی وارده از طرف پدال ترمز به روغن ترمز را چند برابر می کند و موجب می شود نیازی به نیروی زیاد برای ترمز کردن نداشته باشیم. در حین رانندگی در سطح شهر و با توجه به ترافیک شهری، نیاز به ترمز گیری های پی درپی بیش تر می شود حال اگر بوستر ترمز حذف شود عمل ترمز گیری خسته کننده و عذاب آور است.

این قطعه براساس اختلاف فشار هوا و خلاء بین دیافراگم موجود در پوسته بوستر کار می کند. در بوستر با استفاده از ایجاد اختلاف فشار در دو طرف دیافراگم، دیافراگم به سمتی از بوستر، که فشار کم تری دارد، حرکت می کند و همین قانون ساده موجب شده است که این قطعه ارزشمند ساخته شود.

عملکرد مستر سیلندر :

مستر سیلندر ترمز که به اختصار مستر نامیده می­شود به عنوان یکی از مجموعه­ های ایمنی خودرو،یک مکانیزم هیدرولیکی بوده و بخشی از مجموعه­ ی مستر بوستر محسوب می­شود که توسط دو مهره­ ی M8 طبق شکل روی کاسه­ ی بوستر مونتاژ می­شود. وظیفه ­ی اصلی آن، توزیع و انتقال نیروی ترمز بین چرخ­های جلو و عقب خودرو به صورت مستقیم یا ضربدری می­ باشد.

در کلیه محصولات این شرکت از استانداردهای,CHRYSLER,ISO,DIN,JASO …,TEVES,IKSTD,KES,MES استفاده شده است.

مجموعه بوستر و مستر پراید

 بوستر ۹ اینچ

مستر ۲۲ میلی متر

 

 

مجموعه بوستر و مستر تیبا

بوستر ۹ اینچ

مستر ۲۲ میلی متر