سیلندر چرخ یا سیلندر پایین  سیستم ترمز خودرو :

در هر چرخی که سیستم ترمز کفشکی دارد حداقل یک سیلندر چرخ بکار رفته است هر سیلندر چرخ از قطعاتی تشکیل شده که شامل دو پیستون و دو لاستیک تشتکی و دو گردگیر و یک فنر و پیچ هوا گیری است تشکیل شده است طرز کار سیلندر چرخ بدین صورت می باشد که روغن ارسالی از سیلندر اصلی توسط لولهای روغن به سیلندر چرخ وارد شده . مجرای ورودی در وسط سیلندر بین دو پیستون می باشد که روغن پس از ورود به سیلندر لاستیک های تشتکی را محکم به دیواره ی سیلندر چسبانده و نیروی فشاری روغن پیستون ها را از یک دیگر دور می سازد نیروی پیستون به کفشک لنتها وارد شده و انها را بر خلاف نیروی فنر لنت به دیواره کاسه چرخ می چسباند وقتی فشار از روی پدال ترمز برداشته شد نیروی فنر لنت روغن بین دو پیستون را به سیلندر اصلی بازگشت می دهد قابل ذکر میباشد هدف از بکار بردن فنر بین دو پیستون سیلندر چرخ جدا نگاه دو پیستون از یکدیگر می باشد.

تست ها و کنترل های فرآیند تولید سیلندر های ترمز :

۱- کنترل چشمی مشخصات ظاهری مجموعه

۲- کنترل ابعادی قطعات و کل مجموعه

۳- تست ۱۰۰% نشتی هوا  و خلاء

۴- تست استحکام مجموعه سیلندر ترمز

۵- تست دوام عملکرد در دمای محیط و درجه حرارت بالا و درجه حرارت پائین

در کلیه محصولات این شرکت از استانداردهای ,MES,CHRYSLER,ISO,DIN,JASO …,NISSAN,IKSTD, استفاده شده است.

 

مجموعه سیلندرترمز اکسل عقب تیبا

مجموعه سیلندرترمز اکسل عقب تیبا از نوع کفشکی

دو  پیستونی می باشد. جنس بدنه کفشک  از جنس چدن

خاکستری است و قطر اسمی سیلندر ۱۳/۱۶  اینچ می باشد .

سیلندر ترمز عقب مزدا

این سیلندر ترمز یکی از محصولات شرکت سمتکو بوده که برای گروه

خودروسازی بهمن تولید می شده است. قطر اسمی سیلندر

۱۳/۱۶  اینچ می باشد .

 

مجموعه سیلندر ترمز اکسل عقب نیسان ( طرح ABS)

مجموعه سیلندرترمز اکسل عقب نیسان ( طرح ABS)

از نوع کفشکی  دو  پیستونی، با سیستم تنظیم کننده

رگلاژ می باشد. جنس بدنه کفشک  از جنس چدن

خاکستری است و قطر اسمی سیلندر ⅛۱  اینچ می باشد .